Son dönemde ‘Çocuk kafası Çocuk modası’ sloganıyla reklamları yapılan
Koton firmasının çocuk kıyafet tanıtımı, Pedagoji Derneği’nin
tepkisiyle karşılaştı. Çocukların yetişkin kadın ve erkekler gibi
giydirilmesi, kız çocuklarının ağır makyajlı ve kadınsı halleri,
çocukların ’moda’ algısıyla ayrıcalıklı olabileceği empozesi, derneğe
bağlı uzmanların tepkisini çekti.
Pedagoji Derneği Genel Başkanı Mehmet Teber, yayınladıkları bildirinin ardından verdiği röportajda; ”Koton reklamı masum çocukları bir yetişkin gibi lanse ediyor. Çocukları birer yetişkin kıyafeti içerisinde sunarak, yetişkin edalarını onlara takarak kötü örnek oluşturuyor” dedi ve sözlerine şöyle devam etti:
“Çocukların çocuk kalmaya ihtiyacı var. Özellikle kız çocuklarına yapılan yoğun makyaj, kadınsı kıyafetler çocuk bedeninin bir yetişkin gibi algılanmasına yol açar. Bu durum da pedofiliye zemin hazırlar. Çocukların çocuksuluğunu korumak hepimizin görevi.”
Pedagoji Derneği Genel Başkanı Mehmet Teber, yayınladıkları bildirinin ardından verdiği röportajda; ”Koton reklamı masum çocukları bir yetişkin gibi lanse ediyor. Çocukları birer yetişkin kıyafeti içerisinde sunarak, yetişkin edalarını onlara takarak kötü örnek oluşturuyor” dedi ve sözlerine şöyle devam etti:
“Çocukların çocuk kalmaya ihtiyacı var. Özellikle kız çocuklarına yapılan yoğun makyaj, kadınsı kıyafetler çocuk bedeninin bir yetişkin gibi algılanmasına yol açar. Bu durum da pedofiliye zemin hazırlar. Çocukların çocuksuluğunu korumak hepimizin görevi.”
Yorumlar
Yorum Gönder